torsdag 2 april 2009

Dagen efter

Så har då årets stora "lurardag" passerat. Det är den dagen som det är helt i sin ordning att lura vänner och bekanta med oförargliga skämt. Jag brukar lyckas ibland och igår försökte jag övertyga Per om att grannen hade stora planer på att använda ROT avdragen och bygga ut. Det skulle skymma vår vackra utsikt över fjällvärlden om vi inte stoppade hans byggplaner. Jag lyckades inte men jag stod pall för diverse skämt, så nu kan jag pusta ut för den här gången.

Däremot undrar jag om och när makthavare pustar ut som i det offentliga samtalet blir beskyllda för att ha lurat kunder och skattebetalare på ohemula ersättningar för gjorda insatser i såväl fonder som i företag. Andra blir beskyllda för inkompetens och deras förtroendekapital ifrågasätts.

Inga kommentarer: