onsdag 12 augusti 2009

Med nya perspektiv på livet är det lättare att förändra

Det är tid för våra Nätverk för ledare att återsamlas efter semesterperioden. Kallelser har skickats ut till olika mötesplatser. Jag påminns varje år vid den här tiden att många vill reflektera kring sina liv och vad man vill prioritera i såväl privatlivet som i arbetslivet. Någon av mina deltagare har förlorat två medarbetare under sommaren.

När och hur lär vi oss att njuta av livet? Ofta verkar det som om man först i ett sent skede av livet får upp ögonen för vad som är väsentligt. Det är svårt att ha distans till omvärldens förväntningar på olika prestationer och anseende i olika kretsar. Det finns ett antal koder att hålla sig till. Men hur ser egentligen mina egna förväntningar ut?
Den frågan är mera angelägen att diskutera efter semestern, när man har släppt taget ett antal veckor och fått nya perspektiv på tillvaron.

Är det något i mitt liv som jag vill förändra?

Inga kommentarer: