tisdag 12 januari 2010

I Nätverk för Ledare har vi inga nertecknade stadgar. Våra stadgar är att följa deltagarnas ambitioner i deras professioner.

Imorgon kväll kliver jag in i den andra rollen som jag har sen i höstas. Jag är vald till president i vår Zontaklubb. Zonta är en internationell, politiskt och religiöst oberoende organisation till stöd för kvinnors villkor och rättigheter i världen. Vi stödjer olika bistånsprojekt i världen. Zonta är ett annat nätverk än våra nätverk för ledare.

Som president har jag ett ansvar för att medverka till programutvecklingen vid månatliga klubbmöten. Imorgon kväll har vi mötet hemma hos mig. Vi blir många och det blir fullsatt med damer från 24 års ålder och uppåt. Någon har hunnit att bli 70. I vårt hem är det Per som är kökschefen men jag tror att han uteblir från köket imorgon. Det är en ny utmaning för mig att leda ett kvinnligt nätverk som är en del i en större organisation med stadgar.

I Etärnkonsults nätverk för ledare har vi inga stadgar. Basen för lärandet är erfarenhetsutbytet mellan deltagarna och min uppgift är att följa kundernas ambitioner och utmaningar i vardagen. Vi stödjer erfarenhetsutbytet mellan deltagarna i en otvungen atmosfär.

Programmet för imorgon kväll är mingel, en bit mat, mitt miniego, några klubbärenden samt inval av tre nya medlemar. Det är värdefullt att delta och verka i olika nätverkssammanhang och att pröva andra ledarstilar.

Inga kommentarer: