fredag 7 maj 2010

Snabba kast

Efter en veckas vistelse i Italien landade vi på Skavsta flygplats vid midnattstimmen på tisdag kväll. I onsdags kväll träffade jag min Zontaklubb som jag leder i Stockholm. Igår kväll kom vi fram till Ängalgård runt midnatt. En bekant till mig frågade lite skämtsamt för en tid sedan; Vart tog klimatuppvärmningen vägen? Det kan man fråga sig. I Italien var det kallt och regnigt och i Sverige är det ovanligt svalt för årstiden.

I Italien letar vi efter nästa projekt och det kommer nog att krävas några vändor till innan vi har det i land. Det är nyfikenheten som driver mig och lusten att utveckla nya kunskaper. Italienarnas entusiasm för att kommunicera är energigivande och inte minst för att dom är så angelägna om att ge oss några nya italienska ord på vägen. Jag får lust att lära språket.

På Änglagård kommer vi bl.a. att planera för sommarens 48-timmars seminarium som vi har i början på juni. Temat för årets seminarium är Livsstil. Se www.etarn.se/Änglagård Samtidigt har vi nu programmet för resan till Libanon klart. Vå åker den 7 - 13 oktober.

Inga kommentarer: