tisdag 15 juni 2010

Att sänka tempot under semestern är en konst

Att sänka tempot är en konst. Den kan utvecklas under semestern. För egen del så finns det där behovet av att göra något annat under semestern än det som jag kan göra under resten av året. Resan är naturligtvis ett sådant inslag. Nu finns tiden och möjligheten och då uppstår frågan; Vart skall vi åka?

Nästa tanke som poppar upp är också ett projekt. Det är roligt att ha ett projekt att ta tag i när man är ledig. På Änglagård finns oanade möjligheter till att driva ett projekt.

Social samvaro är också viktigt. Nu vill jag träffa nära och kära och det får ta den tid det tar. Att läsa för att få nya kunskaper, insiker och perspektiv på tillvaron är andra prioreteringar jag vill göra. Listan kan göras längre. Frågan är egentligen; vad menar vi med att bara vara? Jag tror att jag är alldeles för upptagen av idéer och tankar till en värdefull semester, så jag tror inte att jag sänker tempot. Det som händer är att jag gör andra saker när inte plikten kallar på min närvaro vid en plats och tidpunkt. Friheten att göra vad jag vill i min egen takt, värdesätter jag som störst inför semestern.

Inga kommentarer: