fredag 27 augusti 2010

Gör det du tror på och tro på det du gör

Gör det du tror på och tro på det du gör; ett uttryck som är omöjligt att leva efter till 100%. Det finns alltid ett antal måsten som vi skall ta hänsyn till i vår vardag för att livet skall fungera i harmoni med familj, vänner, arbete och samhället i övrigt. Dvs vi ställs från tid till annan att fulborda andras önskemål. Om man dessutom strävar efter social status i positionskulturen då är risken ännu större att man handlar efter andras övertygelse. Stressfaktorn ökar.

Däremot kan jag kostatera efter 25 år som egen företagare att jag har betydligt lättare att gå efter mina egna vägval. Det märkliga är att maggropen ger sina signaler i olika valsituationer Det som jag rationellt kan avgöra om det är rätt eller fel kan ge helt andra signaler när jag känner efter inombords. Jag är en känslomänniska och det kan kullkasta mina planer.

Det får ta lite tid att komma fram till rätt beslut, men det kan det vara värt.

Inga kommentarer: