måndag 17 januari 2011

Jag har börjat på ett nytt jobb

Jag återkommer till min nya arbetssituation som jag inledde år 2011 med. En ny dator var den stora förändringen som jag tog i bruk förra veckan. Nytt tangentbord, nya programvaror, nya strutkturer etc. Jag är inte vän med tingen per automatik men jag är mjöligtvis envis och tålmodig ibland etc.
Hur som helst så inträffar det stadiet att man får gilla läget och tar kontroll över situationen och rensar bort ett antal gamla mappar och dokument. De får gå till arkivet om jag nu vill se till det historiska värdet i dokumenten, men mycket går att kasta.
Nu är den nya datorn min "kollega" och jag passade samtidigt på att byta arbetsplats i rummert och så har jag på ett relativt enkelt sätt skapat mig ett nytt jobb. Enbart aktuella projekt i en ny miljö och med en dator som arbetar mycket snabbare än min gamla.

Att städa i sin dator och på sin arbetsplats är välgörande.

Inga kommentarer: