måndag 4 april 2011

Kna man säga till sin chef att hon eller han uppskattas

I fredags var jag med om en sammankomst där den blivande pensionären blev avtackad med blommor, presenter och många vackra ord. Medarbetare talade om att han hade varit den bästa chefen de har haft. Jag tror dom i all den stund jag har följt honom under många år i ett av mina chefsnätverk. Det var trevligt att möta honom i närvaro av hans så många uppskattande medarbetare och kollegor såväl inom som utanför företaget. Som nätverksledare får jag en bild från mitt perspektiv och verkligheten kan ju visa något annat.

I det här fallet stämde bilden och jag hoppas bara att fler kan tala om att man har en bra chef medan uppdraget pågår och att man inte bara får höra det när man lämnar sin position för att gå vidare till andra uppdrag.

Inga kommentarer: