måndag 16 maj 2011

En stol berättar ...

Nu återvänder vi till stan efter en vecka på Änglagård. Stora ambitioner har jag att allt skall vara klart till dopet. Det blir släktkalas på gården. En del av förberedelserna blev gjorda och annat får stå kvar på önskelistan. Hos mig finns alltid något jag borde eller vill göra men de kanske inte kommer längre än till önskelistan.

I sommarhuset förberedde jag för nattgäster. Där finns det en speciell harmoni och dit tar vi våra nätverksdeltagare när det är dags att lyssna till någon föredragare eller samla tankar och diskutera. På en av de ärvda köksstolarnas undersida kunde jag läsa "Fraktgods från Viskan till Sven Farm i Matfors" Det måste vara minst 100 år sedan den transporten gjordes. Hur många kök dom stolarna har stått i sedan dess har jag ingen aning om, men de har vandrat i släkten.

Snart är vi inne i flödet igen och då är det helt andra frågor som är mitt intresse. Deltidsboende har sina sidor med transporttider etc. men det är det värt.

Inga kommentarer: