tisdag 30 augusti 2011

Tankar om Tid, Egotid och Bonusvecka

Tid är en av de vanligaste och återkomande frågorna i min profession. Några anser att eftersom jag saknar tid så måste jag delta i nätverket för att få tid genom nya perspektiv på tillvaron och utrymme för återhämtning.
Andra sänker ambitionsnivån för att inte drabbas av utmattningsdepression. Någon koncentrerar sig på att hinna med de viktiga och roliga sakerna i privatlivet etc. Där det finns energi att hämta, dit dras man. Var och en hittar sitt förhållningssätt till tid.

Häromdagen sa någon av mina bekanta att hennes sätt att koppla av under semestern är Egotid. På sin Egotoid lämnar hon hemmet och familjelivet för några dagar eller en bonusvecka som en annan av mina nätverksdeltagare ofta återkom till. Alla sätt är bra utom de dåliga. Att göra sakerna i sista minuten har blivit allt vanligare och det gäller även för mig. Vem vet, det kanske är ett smart drag. Då hinner jag inte överarbeta uppgiften.

Inga kommentarer: