onsdag 23 september 2009

Förvåning - Vem bestämmer över min tid

Jag reagerar på uttrycket "Missa inte det!" Det uttrycket förekommer allt oftare från olika annonsörer. Jag la märke till det från TV4 när en programledare pratade för sin vara i programannonseringar. Sen har det dykt upp i andra media och vid olika erbjudanden.

Språket är under ständig utveckling och nya uttryck poppar upp som svampar i skogen. Var kommer dom ifrån egentligen, undrar jag många gånger

I det här fallet tycker jag att det är förunderligt. Det känns som om annonsören äger min tid och vill ta kommando över den. Det är inte undra på att man blir stressad om man blir kommenderad till att sitta av en massa timmar vid TVn, föredragningar eller läsa diverse artiklar som man inte är intresserad av.

Det blir tummen ner för "Missa inte det!" eller rättare sagt jag skulle aldrig bygga på mina erbjudanden med "Missa inte det här seminariet!"

Inga kommentarer: